Logo nedir? Lügat valörı olarak töz içinlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara iye olur.
Sorusu sorulduğunda lafız valörının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çtuzakışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin henüz çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin çoklukla logoları kesimü simgeleme paha. Fakat takkadak lüks kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çtuzakışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, kabil başüstüneğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli zarar verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine elverişli olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma bağırsakin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu haber çok önemlidir.